שלום כיתה א' • חזקי כותב על רבקי אחותו

יוסי ברויער 4 Comment on שלום כיתה א' • חזקי כותב על רבקי אחותו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שלום. אני חזקי. זוכרים אותי? היום אני רוצה לדבר על אחותי רבקי או יותר נכון בשמה. אתם בטח תוהים מדוע היא לא זו שכותבת ישירות. אלף, כי היא קטנה (ממני ב15 חדשים) ועדיין לא יודעת לכתוב, ובית היא אמרה שאותי כבר מכירים כולם.
אז זהו שאוטוטו רבקי עולה לכיתה א'. אם חשבתם כמה לי היה קשה שבוע שעבר, לה זה פי אלף. כך לפחות היא מנסה להוכיח לי. שאלתי אותה למה לה יותר קשה. חשבתי בגלל שאתם יודעים בנות יותר חלושלושיות וזה. אבל היא יצאה להגן על כלל הבנות ושללה זאת בתוקף וטענה שלה פשוט השינוי גדול יותר. וכאן היא התחילה להסביר לי בפרוטרוט כמו שבנות יודעות לתאר מה זה לעבור לכיתה א'. היא אמרה לי שלעבור מהגן לכיתה א' זה כמו לעבור מעולם אחד לשני.
הגן הוא מעין חממה קטנה שבה יש גננת אחת, סייעת אחת וממלאת מקום ביום החופשי (למה כל כך הרבה?!). חצר אחת צמודה לגן. ומבנה משושה חד קומה. קבוצה אחת של חבירות . יש שעת ריכוז אחת או שתיים ובשאר הזמן מפליגים במשחקי דמיון, יצירה, ריתמיקה וכל מיני מסיבות יומולדת, 'אמא של שבת', ר"ח ועוד. רבקי סיפרה לי שאמא לקחה אותה אתמול לבקר בבית ספר כדי שתכיר אותו קצת לפני שתתחיל השנה (זוכרים? זו האמא החכמה שלי). והיא גילתה שמדובר בעולם חדש, שונה וענק. אמא ניסתה לדובב אותה לשאול שאלות אבל רבקי הייתה מוכת הלם מהכל. בית הספר הוא מבנה גדול ובו מלא כיתות וקומות , גרם מדרגות מימין ומשמאל ומסדרונות ארוכים ארוכים. מההתרגשות בקולה הבנתי שרבקי נרגשת אך גם חוששת שאולי היא תלך לאיבוד בין כל המבוכים.
רבקי סיפרה לי בלחש שהיא עדיין לא יודעת מי תהיה המורה שלה? ואיך תהיה? האם המורה תאהב אותה? מי החברות שתהיינה בכיתה שלה?. פתאום היא אמרה לי בקול גאה ורכושני אתה יודע כמה כיתות א' יש?! וכמובן ענתה בידענות חמש כיתות! ואז שוב בקול חלש ורועד אמרה שהיא לא יודעת אם חני ולייקי החברות הכי טובות שלה יהיו איתה בכיתה. כששמעתי את רבקי הבנתי שעבודתה של אמא לא הסתיימה. מיד אחרי שרבקי הלכה לישון בערב באתי לאמא שלי ואמרתי לה 'אמא נראה לי שכדאי שתמשיכי לשוחח עם רבקי על בית הספר. יש לה עוד כל מיני דאגות וחששות'. אמא חיבקה אותי ואמרה 'אל תדאג כל יום אני מדברת איתה קצת ומכינה אותה לכיתה א'.

למחרת, ראיתי את אמא ורבקי יושבות במרפסת ואוכלות יחד סלט אבטיח ומדברות. הצצתי מהסלון וראיתי את רבקי פעמים מקמטת את מצחה בדאגה ופעמים מתגלגלת בצחוק משוחרר.

כשהתקרבתי שמעתי שרבקי שואלת את אמא עוד מלא שאלות 'מה אעשה אם פתאום אצטרך לצאת לשירותים באמצע השיעור? ומה אם לא אבין את מה שאמרה המורה ? והאם אהיה תלמידה חרוצה?
אמא סיפרה לה על החוויות שלה כשהיא עצמה היתה קטנה ועל המורה שרה של כיתה א'. רבקי עלתה על ברכיה של אמא ונשענה עליה ואיכשהו הסיפור של אמא הרגיע את רבקי שנראתה עוצמת עיניים ושוקעת בשלווה לתוך שינה טובה.

ידעתי שאפשר לסמוך על אמא!

נ.ב. ילדים שמתחילים ללמוד בכיתה א' מפגינים בדרך כלל סקרנות, הם חדורי מוטיבציה ללמידה ומפיקים ממנה הנאה. אם הילד מפגין התנהגויות יוצאות דופן לאורך זמן, כגון קושי מחודש לשלוט בסוגרים, אלימות ותוקפנות או תלונות גופניות קבועות, למשל כאבי בטן – מומלץ לפנות לאיש מקצוע לייעוץ.

אתם מוזמנים להמשיך לשלוח שאלות ותגובות לכתובת [email protected]
ד"ר רונית לזר, עו"ס קלינית. מטפלת במבוגרים וילדים- פסיכותרפיה אישית , זוגית והדרכת הורים. קליניקה פרטית באלעד ובירושלים.
מרצה במכללה החרדית מבח"ר , חברת סגל האקדמי של אוניברסיטת חיפה. מרצה לציבור הרחב בנושאי יחסים במשפחה ובריאות נפשית ומנהלת את הפורום "פורטל הנפש" שבאתר בחדרי חרדים.
חדש! נפתחת סדנת אמהות אחרי החגים להתקשרות 052-6346334



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    רונית היקרה,
    אני קוראת את המאמרים שאת כותבת.
    הם מאתגרים.
    אני לוגמת ולומדת מהם.
    כל פעם מחדש נהנית לקרוא מאמר נוסף שאת כותבת.
    בהערכה,
    תלמידתך רחל פרץ

  2. 1

    לד"ר רונית היקרה
    תודה על המאמרים המדוייקים והתורמים להבנה בצורה כה מקצועית
    אשמח גם אני לקבל עוד פרטים על הסדנת הורים בהנחייתך תודה